zondag 1 november 2015

Einde van de herfstvakantie

Vandaag was het de laatste dag van de herfstvakantie voor ons in Zweden. We hebben een leuke week gehad met veel geknutsel, lekker eten, halloween en samhain vieren en vandaag hebben we lekker in het bos gewandeld en kwam er een vriendje spelen van Riven, die het ook goed kan vinden met Niiv. Dus die vermaken zich altijd wel.
Iets minder was dat Jamie-Dean een flinke keelontsteking te pakken had en dat ook Niiv zich niet zo lekker voelde dit weekend. Bij haar is het gelukkig "alleen maar" een flinke verkoudheid, maar ja dat is ook niet leuk.
Gelukkig helpen kopjes thee en de hoestdrank goed dus gaat ze morgen lekker naar school want daar kijkt ze zó naar uit.

Vandaag wat kiekjes van de wandeling. We vertrokken niet al te lang na het ontbijt en om half 10 liepen we in het bos. Het is zo lekker om binnen 5 minuten in het bos te staan. En waar je ook het bos in loopt het is gewoon altijd mooi! En ik geniet er elke keer weer van.


Jamie-Dean gaat lekker mee in de baby backpack. Ik kocht deze toen Niivje 1 werd en heb er nu nog plezier van!


Allemaal soorten mos, bessen en miniboompje op een gigantische rots.
Ik vind het een wereld in een wereld, zo mooi!


Het moerasje in het bos, nu met heel laag water want we hebben nu al zeker 3 weken geen regen.
De rivier is inmiddels zo laag dat je naar de overkant kan lopen op sommige plekken.


Al die kleuren, moeder natuur maakt het schitterend.


Ik ondeugend? Nee hoor!


M'n verkouden puppy had ik maar in har skipak gehesen en een muts opgezet, zo wist ik zeker dat ze het warm had en niet ziek zou worden. En ze ziet er meteen zo schattig uit zo en dan die grote blauwe kijkers *zucht*


Op 1 van de mierenhopen waren paddenstoelen gegroeid :-)


De 4 liefdes van mijn leven bij elkaar <3
Alhoewel, ik mis er nog 2.


Wat vossenbessen, ik vind ze nergens naar smaken, maar ze maken er hier heel graag jam van met tig kilo's suikers waarschijnlijk juist omdat ze nergens naar smaken hehehe.


En hier nog een kiekje van mij en mijn puppy's.
Jamie-Dean kon hier zelf lopen en deed dat dus ook. Alleen wat minder dat we langs een slachthut kwamen waar fijn een dode eland lag, althans wat er van over was, kop vel en poten.
Ik was het ergste in shock gelukkig, Riven keek gewoon niet en Niiv riep heel hard dat ze het héél héél zielig vond voor de eland.
Tja daar kon ik haar alleen maar gelijk in geven.

We hobbelden terug naar huis, hadden een lekkere lunch en gingen daarna lekker fikkie stoken in de tuin. En aten daar flamkuchen met blauwe bessen.
Volgens de kids blauwe bessen pizza :D
Een mooie afsluiting van een leuke vakantie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten