zondag 15 november 2015

Lazy Sunday

Vandaag was het koud. in de nacht vroor het 5 graden en vandaag kwam het niet uit boven de 1 in de plus. Morgen verwachten ze sneeuw en we kijken er nu wel naar uit.
De week erna zal het in de nachten -10 zijn en overdag -4. Geen idee hoe dat zal zijn, want de winters zijn hier heel anders.
Gisteren zijn we "uit eten" geweest bij mijn werk. We waren uitgenodigd voor de lunch en hebben lekker geluncht. Daarna naar een verjaardagsfeestje wat ook eg leuk was.
Daarna moest manlief ineens weg voor een verassing die hij had. Ik wil al een tijd een kat, aangezien door een intense allergische reactie mijn katten in NL zijn achter gebleven en ik er toch van overtuigd was dat het kwam door het ziekenhuis.
Manlief gaf maanden niet toe, maar nu dus wel. Ik had een oproepje geplaatst voor een katje en kreeg een reactie en manlief zou er heen gaan voor 1 katje. Gratis en voor niks, want huis tuin en keuken kat. Dus ik helemaal blij. Want we wilden sowieso proberen mijn kat uit NL hierheen te halen maar tot die tijd zou een vriendje alvast leuk zijn.
Maar het liep iets anders....

Maar eerst show ik even mijn borduurwerk. Ik werk hier nu 4 weken aan ongeveer. Een patroon van Marjolein Bastin. Ik vind het schitterend en ontspan me compleet als ik handwerk.

Ik ben er nog niet hoor :-)


Door de kou wilt Jaymz de hele dag lekker liggen tussen kussentjes en dekentjes. Ach ik kan het hem niet kwalijk nemen. Hij moet nu ook echt zijn jasje aan.

Maar ja toen even terug op de katjes. Jean was dus op pad geweest en kwam thuis met dé doos met hét katje. Ik was dus reuze verrast en dacht dat ik dubbel zag toen ik de doos open deed.
4 Oogjes keken mij aan. 2 Zwarte mauwkies! Zo schattig.
De mevrouw moest er van af en blijkbaar zijn zwarte katten niet populair en kreeg Jean nr twee een beetje in zijn maag gesplitst en kon geen nee zeggen.
Maar ja wie wel?
Dus nu hebben we ineens 2 zwarte schatjes en misschien later 3 als de kosten niet te hoog zijn.


Ze heten Thorin (fluffyshield (rechts) en Kílí.


De ene wat groter dan de andere, maar ze zijn leuk en zullen wel even wat tijd nodig hebben om te wennen.

Verder was het relaxen.


Niiv lekker film aan het kijken.


Riven helemaal in zijn nopjes op de wii U met mario maker.


Op de hal branden kaarsjes, anders is het maar donker en nu het om 4 uur donker is is het toch ook wel gezellig.


Jamie-Dean hielp papa met vegan pizza maken.


En Jean maakte de pizza voor ons klaar :-)

Hij staat nu in de oven dus we wachten op het eindresultaat.
Zo ging het weekend lekker voorbij en genoten we van lekker keuvelen samen.
En nu maar wachten of er maar echt sneeuw valt, spannend!
Hopelijk dus morgen sneeuwfoto's!
Eet smakelijk en fijne zondagavond nog :-)

1 opmerking:

  1. Ow ik hoop echt dat jullie morgen sneeuw hebben, want dat hoort toch bij de Zweedse winter! En die katjes zijn zoooooo super cute! 😻

    BeantwoordenVerwijderen