woensdag 1 juni 2011

Rust in de tent?

Dat was wel een beetje de bedoeling. Maar toch pakt het allemaal anders uit. Zo kwam mijn lege agenda toch ineens vol met afspraken heb ik het uiteindelijk toch druk. Maar gelukkig zijn het vooral leuke dingen.
Met het oog van Riven gaat het goed. Maandag kreeg ik hem zeik en zeik nat terug van school (zijn schoenen zijn nog steeds nat!) en daardoor was er water en zand bij zijn oog en dus pleister gekomen. Ik vond het al niet zo'n goed idee om een nat kind mee te nemen op de fiets, maar toen ik thuis de pleister zag werd ik nog een tikje minder blij :(
Beetje schoongemaakt, ergste zand weg, en de losse stukjes afgeknipt. Maar na een middag spelen, liet het leeuwendeel van de pleister ook los, en heb ik de pleister en heel zachtjes van af gehaald want dit was ook niks meer. Gelukkig zag het er goed uit. We hopen alleen dat het geen litteken wordt, want dan houdt hij een verdikking op zijn ooglid en dat lijkt me niet zo prettig.
Hij is nu lekker naar school en zit zich al helemaal te verkneukelen op vanavond, dan hebben ze ridderfeest en mag hij verkleed als ridder. En dan morgen en overmorgen lekker vrij. He's a lucky boy ;-)
Zelf ben ik druk met van alles en nog wat. Gisteravond lekker rond het vuur gezeten bij een vriendin (we houden allebei van fikkie stoken, dus elk excuus wordt aangegrepen dit te doen, gisteren was het onder het mom van een bakkie thee en bijkletsen :D), vandaag komt er een oud cursist, morgen mijn beste vriendin, die me nog wilde zien voor ze op vision quest gaat. Vrijdag ook een oud cursist en vanaf die dag hebben we ook weer 4 kids thuis dus drukke bak.
Dus op zich leuke dingen allemaal, maar wel druk.

Ik ben nog steeds ziek, grieperig en bij en voorhoofdsholte ontsteking, dus erg kwiek voel ik me niet maar goed dat mag de pret niet drukken.
Daarbij denk ik te veel na over dingen en dat komt de pijn in mijn kop ook niet ten goede. Ik denk veel na over mijn toekomst en wat ik wil, hoe ik de dingen moet en wil beetpakken en of dat allemaal lukt.
Tis soms lastig als je over een hoop kracht bezit, weet waar deze ligt, maar er niet altijd goed bij kan, omdat je eigenlijk gewent bent dit te gebruiken voor anderen. Op zich niet erg, maar wil ik er zijn voor anderen zal ik er nu ook een keertje moeten zijn voor mezelf.
2 Weken geleden toen ik met de paarden bezig was, kreeg ik duidelijk de boodschap van Luna, blijf bij jezelf, en daar heb ik best veel over nagedacht. Hoe blijf ik bij mezelf? Hoe blijf ik tevreden met mezelf?
En toen ik afgelopen zondag weer bij de paarden was en met Nikki bezig was, liet zij me heel hard werken, met de boodschap, is dit wat je wilt? Werken er voor dan! Maar ik merkte dat ik er ook voor wilde werken en ging er voor. Het is best vreemd als je al jaren zelf de lerares bent om dan ineens de leerling te zijn. Ze zijn misschien ook niet voor niets als de leerling klaar is verschijnt de meester. En mijn meesters heb ik wel gevonden in de paarden, dat moge duidelijk zijn. Ik heb nog nooit in een korte tijd zo vaak op mijn klote gekregen (als ik die zou bezitten hahahaha) en zoveel geleerd en zo geconfronteerd met mezelf. Heel goed dus! Maar ook erg pittig!
Ik denk dan ook veel na over mijn reis naar Zuid Frankrijk. Ik ga met een doel, dat moge duidelijk zijn, ik heb als kernwoorden die ik wil laten terugkomen in deze week, toekomst en vrijheid opgegeven. Mijn reis begon ooit in Frankrijk, ik werd daar "wakker"  en heb het gevoel dat ik daar zal her-ontwaken. Dat ik het moet doen weet ik zeker, maar ik vind het ook spannend. En dan over dik 3 weken een zweethut... ja een nieuwe reis is duidelijk begonnen, ik heb er zin in, maar vind het heel eng allemaal. We zullen het wel zien.

Ik ga nu maar even een kop thee maken, bedenken wat ik nodig heb om al het lekkers te bakken voor school, en dan me langzaam klaar maken om Riven dan weer te gaan halen... zo blijven we lekker bezig.
Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten