vrijdag 10 juni 2011

Schoolkamp

Deze week ging mijn oudste zoon Faybian op kamp. Hij zit in groep 8 dus dit hoort erbij. Hij zou bellen als het kon, maar we hoorden niks. Geen nieuws goed nieuws, toch?
We maakten ons namelijk best zorgen omdat hij al regelmatig in de problemen is gekomen op school wegens pesten. Let wel, hij is degene die gepest wordt en op school was ook al een gesprek geweest om de dader ver uit de buurt van Fay te houden tijdens kamp. Ook was Fay best bang voor heimwee.
Maar we hoorden niks......
Tot gisteren....

Kind belt compleet in paniek naar zijn vader, papa ze zijn allemaal weg, ze hebben me achter gelaten! Helemaal in tranen!

Wel g*dgloeiende*vulderestzelfmaarin*. Juf/begeleiding gebeld, pissig, uiteraard met de mededeling dat een wildvreemde meneer onze zoon in de Bruna in het dorp had afgeleverd zodat hij daar kon bellen en of ze hem even op wilde halen!!!
Foutje in de trend van, geen koppen geteld, niet opgelet, nou verzin nog tig redenen, maar wat was ik kwaad toen ik het hoorde!
De overbezorgde mama wilde uiteraard meteen naar Oostvoorne rijden om haar zoon op te halen, en in dat soort gevallen ben ik blij dat hun vader (mijn ex) toch wat kalmer kan blijven ;-)
Uiteindelijk hebben ze hem opgehaald en hoe de rest is geweest en het hele verhaal horen we als het goed is vandaag, want Godinzijdank, komt hij zo meteen weer thuis. Wat zal hij blij zijn, maar vooral wat zijn wij daar blij om.

Ik vind het helemaal niks om mijn kind uit handen te geven! Om heel veel verschillende redenen. Voorlopig hoeft hij niet meer op kamp, dat scheelt ;-)
Nu mag deze mama zich geestelijk gaan voorbereiden op het feit dat haar zoon na de zomervakantie naar de middelbare school gaat *slik*.........

3 opmerkingen:

  1. Jeetje, dit verdient wel een goede evaluatie met de verantwoordelijken. Probeer je zoon wel stukje bij beetje zelfredzaam te maken. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje! Ja da's schrikken! Maar, niet te angstig worden he? Hij gaat zich heel goed redden, weet 't zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jemig, ik was ook geschrokken hoor. Vooral i.v.m die vreemde meneer, dat kan tegenwoordig gewoon niet meer. 'Ze' hebben mijn dochter , met een beperking, eens laten staan bij een gebouw. Vergeten op te halen...snap dus wel wat je ongeveer gevoeld hebt.

    BeantwoordenVerwijderen