maandag 6 juni 2011

Van die heerlijke momenten

Het was een druk weekend. Kinderen stuiterden door het huis, maar waren op zich redelijk lief. Toch blijven wij ons verbazen over hoe onhebbelijk ze naar elkaar kunnen zijn. Duidelijk moge zijn dat Riven keer op keer de underdog is in het verhaal. En daar baal ik flink van. Of erger nog ik vind het doodzielig, zowel dat mijn jongste zo gepest en vooral gekleineerd wordt en dat de oudste twee schijnbaar dit "geweldige" gedrag aanleren bij hun vader, want oh hoe ik het herken....
En ik maar bijsturen... je begrijpt dat maakt een weekend soms heel erg zwaar en dat was het nu ook.
Maar ja ik was blij dat ze er weer waren en dat we ook genoeg leuke dingen hadden.
Zo bakte ik afgelopen weekend chocolade-courgette muffins. Klinkt misschien heel vreemd, dat vond ik ook, maar ze zijn écht heerlijk! Net brownies! Ze hebben zo'n lekkere zachte kern en smaken vooral heel erg naar chocola en als je er 1 op hebt, naar meer ;-)
Mijn oudste is kampioen zeuren soms en lust volgens hem geen courgette. Oh wat heb ik me zitten verkneukelen toen hij met smaak 2 muffins weg zat te stouwen en vervolgens teleurgesteld was, dat het al weer op was. Het zelfde grapje herhaalde ik gisteren met de pastasaus. Daar ging courgette in (lust de oudste niet, zegt ie) en oa ook champignons (lust de middelste zoon niet), maar niks wat mijn grote vriend Kenny (mijn kenwood keukenmachine) niet op kon losse. Oh mama deze saus is echt lekker! Hmm hmm zei ik alleen maar. Ik wachtte uiteraard met de ingrediëntenlijst vermelden tot de borden leeg waren :D
Je had hun gezichten moeten zoen, érg vermakelijk! *evil grin*

De  muffins in kwestie :D

Ook had ik mijn eerste "oogst" fruit uit de tuin:

Gewone en gele frambozen, heerlijk zijn ze!

Dat was er nog het mama emo-moment. Vandaag gaat de oudste op kamp. Er was gevraagd om een waterpistool mee te nemen. Hij had bij paps geen tijd meer gezien deze te halen, dus of ik dat met hem wilde doen. Geen probleem uiteraard. Dus gingen we samen even lekker de stad in. Ik vind dat soort momenten altijd erg leuk, lekker één op één met 1 van de kids. Zaterdag ging ik al boodschappen doen samen met de middelste zoon, dus zondag even samen met de oudste is dan ook leuk :-)
Zo babbelden we gezellig, kochten dat pistool en wandelden daarna lekker naar de heijn en toen weer terug naar huis. Ik vind het nog spannender dan hij, dat hele kampgebeuren en toen ik vanmorgen zijn vader belde om te vragen hoe het vertrek was gegaan, stonden ze nog op het schoolplein en kon ik hem zelf nog even spreken en veel plezier wensen. Ik hoop maar dat hij het leuk zal hebben, en geen gezeik zal hebben met zijn pestkop :( Vrijdagochtend komt hij terug, en stiekem wens ik het alvast vrijdagochtend. Dan is het maar snel voorbij allemaal ;-)

Ook Riven zijn ridderfeest afgelopen woensdag was een succes. Papa was speciaal vroeger thuis gekomen om met hem samen te gaan. Want ik zag het niet zitten met een baby op mijn arm en dan naar zo'n feest. Daarbij kent manlief iedereen daar en wordt ik altijd een beetje vreemd aangekeken, dus vind ik het om eerlijk te zijn ook niet zo leuk om me naar 2 uur te moeten vermaken. Maar hun konden dat samen prima, bleek :-) Riven had van alles gedaan en voelde zich koning te rijk in zijn ridderpak. De muffins die ik gebakken had waren snel verkocht, dus dat vond ik natuurlijk erg leuk :-)
Riven at lekker pizza en speelde spelletjes en manlief at een sate-tje met een glaasje rode wijn erbij. En kletste lekker met andere ouders. Dat betreft is hij sociaal beter onderlegd dan ik ;-)


Dikke pret!

Riven had op de "middeleeuwse" markt nog 2 plantjes gekocht voor me, nou ja plantjes, 2 bakjes met aarde, waarvan in de 1 saliezaadjes zaten en in de andere basilicumzaadjes. Erg leuk toen manlief zaterdag ontdekte dat er 2 groene blaadjes uit het basilicum-potje staken :-)


Nog piep,piepklein :-)

En ook mijn alruintje groeit langzaam groter:


Ze hadden hoe dan ook een leuke middag/avond samen.

Gisteren trof ik nog deze twee dames aan in de deksel van een puzzeldoos:

Het zijn samen net Jut&Jul...maar heten P!nk en Karma hoor ;-)

En vanmorgen nog even een knuffelmomentje met Niiv :-)


En nu zitten we een beetje in het donker. Schijnbaar gaat het dan toch echt onweren...we zullen het zien. Maar ik hoor het belletje van de oven, dus ik ga mijn baksel eruit halen.
Ik heb geprobeerd een havermout/aardbeien taart/koek te bakken, dus ik ben benieuwd!

Fijne dag allemaal :-)






1 opmerking: