woensdag 7 augustus 2013

Soms is het gewoon klaar

Zo ook bij mij. Inmiddels weten al mijn bekenden dat ik zwanger ben en de reacties zijn voor 99% positief. Uiteraard was er ook die ene % die dat niet was. De vader van mijn oudste kinderen. Die moest uiteraard weer een hoop gezeik te gehore brengen. Alsof ik verantwoording aan hem moet afleggen.
Blijkbaar werkte dit door in mijn slaap want ik droomde dat ik hem flink op zijn nummer had gezet, en niet alleen hem, maar een hoop van die "zogenaamde vrienden". Mensen die nooit bellen, of alleen als ze wat nodig hebben, mensen die altijd alles na doen, mensen die altijd proberen mee te liften op jouw vleugels, mensen die me voor van alles uit hebben gemaakt, nou ga zo maar even door.

Ik werd dan ook bloed agressief wakker en heb die ochtend meteen mijn Facebook Account verwijderd. Ik was zo klaar met dat constante schijnheilige gedoe van jan en alleman.
Geen zin meer om mee te doen aan dat cirkeltje.
Ben er zo klaar mee constant de klappen op te vangen, of overal achter aan te lopen, om aardig te zijn. En realiseer me dat ik er alleen maar pijn van heb, pijn, onbegrip en een hoop kopzorgen.
Dus ik laat het los, ik ben nu belangrijk, mijn kindjes, en het klein bundeltje in mijn buik (wat overigens goed groeit! )

Het lesje is denk ik mijn energie te steken in wat belangrijk is.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten