donderdag 8 augustus 2013

Creatieve donderdag

 Gisteren was niet echt een dag om over naar huis te schrijven, de stress liep de pan uit, 2 pubers die hun kleine broertje gewoon doel bewust naar de klote proberen te helpen. Niet luisteren en vervolgens een vriend die zegt ik ga nu weg anders sta ik niet voor mezelf in...
Die zelfde dag in de middag, veranderde mama in een soort moordzuchtige überbitch, en werd alle elektronica in beslag genomen en die blijft in beslag tot de oudste heren weer naar hun vader vertrekken. Je begrijpt dit leverde een hoop gezeik op, maar vandaag ook een hoop angst of ik het zou menen.
Helaas voor hun meende ik het. Dus moest ze zich ineens vermaken en dat moest van moeders gelieve buiten waar ik niet tegen hun verveelde en saggo koppen aan hoefde te kijken.
Dat bracht de rust al lekker snel terug voor mamsie en ik besloot me lekker aan de wol en haaknaalden te wagen na een lange tijd.
Ik maakte mijn bare feet sandals af, TADA:
Erg schattig al zeg ik het zelf!

En ze werden meteen gejat door dochtertjelief...
Maar eerlijk is eerlijk, ze staan haar heel schattig, en het resulteert nu in het gegeven dat alle kleine meisjes hier op de galerij ze ook willen...ben nog even bezig dus.
Ik dronk heel stoer Jillz zonder alcohol :D

En zocht wolletjes bij elkaar om te beginnen aan een dekentje voor onze kleine ongeboren pluis.

En maakte uiteraard ook een begin ermee, en nu is het moeilijk om het weg te leggen.

Maar zo kwam ik de middag wel redelijk door zonder al te veel kopzorgen. De jongens wisten zich weleens waar gewoon te vermaken, ze voetbalden, gingen vissen en speelden met de horde kleintjes die hier rond lopen in de buurt die dat wel wat vonden 2 van die grote gasten.
Ze kwamen alleen voor het eten binnen en gingen daarna zelfs weer vrijwillig naar buiten..ja want die kleintjes vonden dat zo leuk, uhuh...
Ik ben positief verrast moet ik zeggen....
Het was moeilijk om zo hard te moeten optreden maar blijkbaar heeft het voor vandaag zijn vruchten afgeworpen.....
Ik rust, alle kids happy, vriendje happy....ja zo was het tenminste een goede laatste dag van hun vakantie hier en daar ben ik blij om.
Morgen gaan ze weer naar huis, gaan de kleintjes 's avonds ook naar hun paps en hebben we even anderhalve dag stilte, en dan nog 3 weken met ons "basis" gezin :D
Nu de kleintjes naar bed en dan nog lekker verder haken aan m'n dekentje :-)




1 opmerking:

  1. Haha, Nivje begint al vroeg met de schoenen van mama in pikken, dat wordt alleen maar erger (zegt zij met dochter van bijna 16)
    Ja, dan zit jij je rot te voelen omdat je zo 'hard'hebt moeten optreden naar de oudsten, blijkt het zo positief uit te pakken. Ik denk dat zij, zeker als pubers, ook hun grenzen op zoeken en kijken hoe ver ze kunnen gaan bij mama. En als mama dan ineens heel hard regels en grenzen stelt is dat heerlijk iets om over te mopperen, maar ook heel veilig. Je stelt een grens, een gezinsregel en hiermee plaats je ze meteen binnen het gezin, want ik kan best begrijpen dat wanneer ze van hun vader komen binnen het zg basis-gezin, ze zich even buitengesloten voelen, dus het gevoel hebben dat ze hun plek moeten 'bevechten'.
    Dus door zo duidelijk te zijn, heb je heel veel gewonnen, leuke schoentjes en een begin van een heel lieve deken.
    Je doet het goed!!!!

    BeantwoordenVerwijderen