donderdag 8 december 2011

Gescheiden

Lieve allemaal, bedankt voor jullie lieve reacties op mijn vorige bericht. De reden dat ik een tijd niet had geblogt was omdat ik een maand geleden ben gescheiden. Ik ben samen met mijn 2 kinderen weg gegaan bij mijn man. Dus tja het is even zwaar en moeilijk. Ik wil niet teveel in details treden. Maar de ene dag gaat het beter als de andere. Ik woon nu bij een goede vriend in, die zelf afgelopen vrijdag ook is gescheiden. En nee ik heb geen relatie met hem, hij zou mijn vader kunnen zijn. Het is een droevige samenloop van omstandigheden dat hij nu ook in het zelfde scheiding-schuitje zit als ik. Gelukkig heb je dan tenminste iemand om te praten over je gevoelens.
Ik woon nu op een grote boerderij met een grote moes en kruidentuin, kippen, 2 honden en 3 katten. Op zich een gezellig boel en iets wat ik erg leuk vind.
Ik zorg nu voor alle kinderen (bij elkaar 5 incl mijn 2) en ik zorg voor het huishouden, zo blijft mijn hoofd een beetje rustig.
Sinds kort heb ik ook wel een vriendje, maar ik doe het allemaal rustig aan, voorlopig ben ik het belangrijkste samen met mijn kinderen uiteraard.
Moeilijk voor mij is dat mijn zoontje bij zijn vader wilt wonen en dat ik daardoor echt even door een hel ben gegaan. Riven zal nu bij zijn vader slapen en 's middags is hij bij mij en haal ik hem op van school en eet hij ook bij mij en zijn vader komt het dan na het eten weer halen. Op deze manier ziet hij ons elke dag allebei. Gelukkig heb ik geen slecht contact met zijn vader.
Maar goed, scheiden is niet leuk en sommige dagen lijken erg zwart. Ik heb alles achter gelaten en vaar nu op de goedheid van anderen en ook dat is niet makkelijk.
Ik zal nu op zoek moeten naar een eigen plekje en alles moeten opbouwen en dat valt niet mee. Maar ik kom er wel.
Nogmaals dank je wel, en als ik ff wat minder blog is dat dus de reden.
Liefs en thanxx

6 opmerkingen:

  1. Ach, wat heftig. Wat een verdriet. Maar een nieuw jaar, nieuwe kansen. Veel liefde en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is wel een verandering. Ben blij dat je in elk geval een goede plek hebt voor je kinderen en zo te horen ook voor jezelf. Ik hoop dat elke dag beter voor je zal zijn vanaf nu. Gaat jou wel lukken he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is heftig! Fijn dat je wel goed contact met je ex hebt en dat het dus mogelijk is om zo samen te zorgen voor je kinderen.
    Best heftig ook als je zoon niet bij je slaapt. Maar inderdaad kinderen maken niet altijd dezelfde keuzes als de ouders.
    Weet zeker dat je er over een jaar weer heel anders bij zit en dat je eigen plekkie er gauw komt. Sterkte en liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heftig zeg, ik had al wel zoiets begrepen uit je eerdere posts... In ieder geval heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat jouw oplossing voor Riv een hele mooie is. Je geeft hem nu het vertrouwen dat er naar hem geluisterd wordt in zijn wens bij jou en zijn vader te willen zijn. Voor zo'n klein mannetje is nu even zijn wereld een beetje ingestort en op deze manier help je hem om weer vertrouwen in alles en iedereen te krijgen, gewoon door ook naar zijn wensen te luisteren en door van hem te houden, onvoorwaardelijk.
    En echt het komt allemaal goed, geef het tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ai dat is heel heftig (spreek uit ervaring). Ik wil je hierbij dan ook veel kracht en liefde toewensen die je nodig hebt. Ook voor de kinderen voor wie dit ook heel zwaar is. Ontzettend fijn dat je op zo'n mooi rustig plekje mag en kunt wonen.
    Liefs en sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen