dinsdag 6 december 2011

Alleen maar jij

Alles kwijt, moeten vertrouwen op de goedheid van een ander, pure onzekerheid in alles om me heen.
Is daar maar 1 rots, mijn enige licht in al het duister.
Mijn kleine mooie meisje.
Elke keer als ik naar haar kijk realiseer ik me, ik heb alleen maar jou.
Ik heb geen huis, geen geld, de dingen waar ik van hield ben ik kwijt.
Behalve die kleine schat, de enigste die zo dicht bij me staat.
En de enigste die er nog het minste van begrijpt, van dit alles.
Maar haar lach, maakt mijn dagen om voor te leven.
Haar aanwezigheid, maakt mijn wereld mooi, zelf als het uitzichtloos lijkt.
Haar energie steekt mij aan.
Haar vrolijkheid zorgt ervoor dat er altijd een lichtje is in mijn leven.
Mijn wereld is ineens heel erg klein.
Niet weten wie vriend is en wie vijand.
Schuldgevoelens, onbegrip maar vooral zoveel eenzaamheid.
Komt het ooit nog wel goed denk ik dan?
Maar gelukkig is zij daar dan...met een lachje, met een kus.
En dan is daar weer die reden, om elke ochtend te beginnen met een lach.
Alles bij elkaar te rapen en sterk te zijn.
Om alles uit het leven te halen.
Om te zoeken naar mijn hemel, waar ik ooit een stukje van zag.
Lief klein Niivje, mijn meisje, mijn dochter.
Jij bent mijn stukje hemel....the best is still to come.
One way or another :-)

4 opmerkingen:

  1. Dat Niivje je grote liefde is dat was al duidelijk :) Maar het enige licht in het duister? Ik hoop dat je je weg naar het grotere licht snel weer kan vinden. En dat alles goed komt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is er gebeurd? Ik kreeg geen updates meer van je andere blog en lees nu dit...
    Sterkte met alles waar je doorheen moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Thess,

    Geen idee wat er allemaal in je leven is gebeurd, maar ik wil je vooral veel sterkte wensen met alles wat er in je leven aan de gang is. En verder om je te vertellen dat je nooit helemaal alleen bent, zelfs als het wel zo voelt! Liefde is altijd om je heen, het is soms alleen zo moeilijk om haar te voelen als er angst heerst. Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen en dat je weer wat licht zult vinden op je pad. Gelukkig heb je al zo'n mooi lichtje vlak naast je om van te genieten en wat mooi dat je haar zo kunt zien....

    Liefs, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze is inderdaad een heel mooi lichtje, die kleine meid van jou, Eentje waaruit je troost kunt putten als je het even niet meer weet. Maar er zijn ook drie jongentjes, twee wat verder weg en één wat dichter bij die ook willen dat hun moeder zich hier doorheen vecht, zodat ze straks misschien wel samen weer wat gaan opbouwen.
    Sterkte meis, het gaat echt goedkomen.

    BeantwoordenVerwijderen