zaterdag 16 januari 2016

Winter het kan niet op :D

Hadden we nog een groene kerst, knallen we keihard wit het nieuwe jaar in. De sneeuw ligt op sommige plekken tegen een meter. De teckel baant zich als een huppelend hert door paadjes waar we nog niet zijn geweest of die wéér zijn ondergesneeuwd.
Ik kan jullie vertellen dat alles over de -15 toch echt te koud is om buiten te spelen en dat alles over -20 gewoon abnormaal fokking koud is! Zo erg dat zelfs mijn huisdieren naar buiten weigeren te gaan, nou ja Finn (de collie) wel, maar Jaymz mijn teckelman, het arme beest heeft gewoon pijn in zijn pootjes, ondanks zijn dikke jas.
Gelukkig wordt het morgen weer "warmer" -10 en later ook nog -8, en als het nu net -3 is lijkt het opeens heel warm buiten en kan je best zonder skizooi buiten lopen en hoef je je snowboots ook niet perse aan.
We hadden weer eens mazzel met de langlaufski's voor Riven, slechts 40 kroon voor de ski's en voor de stokken en bijbehorende schoenen samen ook nog eens 40 kroon dus ik was héél goedkoop klaar en had een super blij kind!
Oh en onze man van bijna 2 doet ook gewoon langlaufen op zijn mini ski's! How awesome is that?


Snoetjes lekker warm binnen <3 


Riven voor het eerst op de latten! 


Ze gaan goed!


Hup er vandoor, maar ik geef toe, die kleine meid gaat een stuk harder haha.


Ukkie op zijn ski's (met trotse papa!)


Even heuveltje af in de tuin!

Vandaag wilde ik graag kijken bij mijn favoriete meer in Raforsen.
Ik ben al wat keren geweest en geniet van de schoonheid, maar nu bevroren en met een dikke laag sneeuw was het fenomenaal!


Niiv bij het meer.


Normaal is er ook een klein strandje, waar deze glijbaan staat en kan je het water in glijden, maar zoals je ziet, 50 cm sneeuw bedenkt de glijbaan.


Voor mijn kinderen geen probleem. We hebben toch een skibroek aan?? Duh! Dus gaan met die banaan!


Dag voeten en deel van mijn benen.


Nog een plaatje van het meer.


Plaatje van alle mazzelaars met een huisje bij het meer. Zie ook het kleine maantje boven in het midden <3


Jamie-Dean ook van de glijbaan hahaha


Ik baande me even een weg door de sneeuw :D Het leek meer op ploegen dan lopen :P


Hier nog een plekje op de rivier wat open is, waar een prachtige mist boven hangt en de ondergaande zon op de bergen. Het is zo ontzettend mooi!




De river achter mijn huis, ook bevroren uiteraard en de zon.


Jean samen met Jamie-Dean, dit zie ik al ik de carport uit stap en naar links kijk :-)

We genieten enorm en het is zó mooi. Ik kan het nauwelijks bevatten. De wereld is zo anders en zo stil. Al 2 dagen is het nu helder en tikt de thermometer de -28 aan, maar als ik dan de honden uitlaat in de avond, en de sterren staan aan de hemel, zoveel. Dan voel ik me zo gezegend hier te zijn en dit allemaal te mogen zien.

En gisteren dan nog uit de meest onverwachte hoek een groot compliment, iemand die zo trots op me was dat ik dit toch maar had gedaan en had bereikt en mijn hart had gevolgd.

Ja dan ben ik ook wel een beetje trots.

Nu tijd voor warme thee met lekkere vegan-koekjes <3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten