maandag 22 juni 2015

Overlevingsroutines

Ik heb er een hele hoop van, overlevingsroutines. Heel mooi aangeleerd, om de dag door te komen, om ergens niet aan de denken, om mezelf naar beneden te halen en vooral daar te houden.

Nu alles hier is ingepakt om te vertrekken en het huis leeg is, komen deze nog meer naar boven eigenlijk. Ik roep dan ook heel hard dat dit is iets wat ik absoluut niet wil.

Ik wil de deur uit, ik wil leven, ik wil er op uit!

Want nu lijk ik al jaren een gevangene in mijn eigen huis. En de routine is altijd hetzelfde. Opstaan, kinderen aankleden, verzorgen, lunch maken en inpakken, naar school en weer terug. Thee, ontbijt, mail lezen, FB kijken. Was draaien, bedenken wat we gaan eten, boodschappen doen in het kleine winkelcentrum. Baby entertainen, lunch, kinderen weer halen, koken, eten, afwassen, kinderen naar bed. Ik verplicht naar bed met de baby, want die slaapt niet in zonder ingegraven te zijn in mijn haar :S En dan weer opnieuw.
Behalve op zaterdag, dan gaan we in de ochtend naar de markt en zijn van de 3 jongste kinderen de oudste 2 naar hun vader, en krijg ik vaak 1 van mijn pubers over de vloer.

Nu we sinds mei een auto hebben, heeft dat al wel een hoop vrijheid gegeven, dingen als even naar het strand of naar de Amsterdamse Waterleiding Duinen gaan stukken makkelijker dan op de fiets met 3 kids en 2 honden.

Ik ben een natuurmens, ik heb het nodig, ik wil het zien, voelen, ruiken en horen. Het is mijn levensdraad en zonder wordt ik heel ongelukkig.
Dat heeft zich ook wel bewezen. Want zet me in een bos dan ben ik een compleet ander mens, ik lach, ik dans, voel me gewoon beter. Ik snap dan ook echt niks van mensen die gek zijn op in de stad wonen O-0
Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Dus het vooruitzicht om straks midden in de natuur te wonen, met overal bossen, meren, wilde dieren en heel veel vogels (ik ben echt helemaal in love met vogels) doet mijn hart een stukje sneller slaan. Maar maken me ook heel ongeduldig ondanks dat "nog maar" 6 nachtjes slapen eigenlijk al heel snel is.
Nog maar een rondje naar de supermarkt dan maar en dan kindjes uit school halen. In de regen... yay... ;-)


1 opmerking:

  1. En inmiddels zijn jullie onderweg naar jullie nieuwe leven! Heel veel geluk daar in de Zweedse natuur!

    BeantwoordenVerwijderen