maandag 15 augustus 2011

Oogst

Vanmorgen haalde ik 2 grote bloemkolen uit ons daktuintje :-) Aangezien ik de tuintjes samen "deel" met mijn jongste zoon mocht hij poseren voor op de foto. Maar mama ze zijn zo zwaar dus legde hij ze bij zijn zusje neer. Wat voor mijn kater Bran een goed moment was schijnbaar om ook even te kijken.


Ook hingen er 4 super rijpe hefstframbozen aan de de struik, die zijn maar meteen op gegeten.
Wel jammer dat ik vanavond ook nog een bloemkool in mijn groentenpakket krijg hahaha, ik vermoed dat we veel bloemkool zullen eten deze week.
Ook zag ik dat de tomaten hun best aan het doen waren en dat ik serieus een goed gesprek moet hebben met de rupsen omdat ze mijn boerenkool aan het op knagen zijn GROM! Ook de spruitplanten doen het goed en ben benieuwd hoe onze laat ingezaaide erwtjes, boontjes en mais zich gaan houden. Ze zaten bij elkaar in een kado zakje en ons motto was, gewoon maar proberen en we zien wel wat eruit komt. Tot nu toe groeit het goed, maar of het vrucht zal dragen weet ik niet. Zal mij benieuwen.
De bietjes en snijbiet doen het ook heel goed, evenals de broccoli. Over de knolselderij kan ik niet zoveel zeggen, die groeit gewoon denk ik, zal eens kijken wanneer je die dingen moet oogsten hahaha.
Maar de tuintjes bewijzen hun eer. Volgend jaar kan ik er meer tijd in steken dan heb ik niet net een baby gekregen ;-) Maar ik mag niet klagen met wat we toch al uit de tuintjes hebben gehaald :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten