donderdag 17 december 2015

Eten in Zweden

Als veganist zit ik misschien niet heel erg op mijn plek tussen al die elandjagende mannen hier.
Máár ik begin toch een trend te zetten in ons dorpje. Mensen vragen me dingen, 1 is er over gestapt op geen vlees meer eten. En zelfs het restaurant waar ik werk heeft mij gevraagd om recepten.
Toch leuk!
Omdat het aanbod toch anders is, vooral in de verse groenten, is het soms creatief zijn of meer geld er aan uit geven. Dat laatste liever niet, dus zijn we maar creatief.

Een mooi kookboek wat ik kreeg hielp ook. Soms moet ik weer even nieuwe inspiratie hebben, dan kan ik er weer even tegen aan.
Zo ook deze week :-) Dit at ik gisteren.

Havermoutpap in de oven gebakken met blauwe bessen en banaan.


Zuurdesembrood met hummus, komkommer, tomaat en peterselie.


Als tussendoortje bountylolly's gemaakt van oa dadels.


En als avondeten pompoencurry met rijst.

Het hoeft echt niet saai te zijn hoor dat veganistische eten ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten