dinsdag 4 februari 2014

38 Weken

Vandaag 38 weken zwanger.
Dat doet me denken aan mijn kleine meisje. Die werd met 38 weken geboren. 4 Kilo schoon aan de haak woog ze! Een klein poppie met hele dikke billen haha.
Een klein wondertje en een droombevalling. Ook al had ik daarvoor al 3 keer eerder een bevalling gehad, ik had nog nooit eerder mijn eigen baby aan mogen pakken en bij mijn dochter mocht dat wel.
Ik heb dat als iets héél bijzonders ervaren.
En de verloskundige zal me dat nu ook weer laten doen heeft ze beloofd. Dus ik kijk daar erg naar uit.
Sowieso zullen er een aantal dingen hetzelfde weer gaan als met mijn dochter.
Zo krijg ik eerst de ruggenprik en daarna pas de weeënopwekkers.
Iets wat me de vorige keer heel erg beviel, want geen pijn, gewoon lekker slapen tijdens de weeën, en de scherpe randjes van de persweeën af.

En ja ja ik weet het, ruggenprik kan slecht zijn voor de baby, pro thuis bevallen etc etc.
Maar ik maak zelf geen weeënhormoon aan dus ik moet in het ziekenhuis bevallen, daar bovenop heb ik een angststoornis, met als grootste angst pijn, na een mislukte hersenoperatie, dus dit is voor mij de beste optie.
Daarbij ik vind bevallen zonder pijn toch echt velen malen beter dan creperen omdat dat zo natuurlijk zou zijn.
Ik heb nog steeds een trauma van mijn eerste bevalling en weet dus ook hoe het is om zonder pijnstilling te bevallen en voor mij is dat dus echt een no go.
Wat de rest van de wereld doet, niet mijn probleem haha.


Buik met 38 weken.


Mijn vriend zijn hoofd lijkt haast mini... o_0


Van de voorkant, dag navel....


En nog even klein meisje wat kwam kroelen met haar baby.

Donderdag is het verloskundige tijd. Dan gaan ze de baarmoedermond checken op rijpheid en als alles meezit meteen een afspraak maken voor de inleiding. Ik hoop zo snel mogelijk uiteraard.


1 opmerking:

  1. Groot gelijk! Jouw wensen, jouw lichaam. Ik hoop voor je dat de kleine snel mag komen, want volgens mij was je het wel behoorlijk zat he?

    BeantwoordenVerwijderen